پخش سراسری شبکه های ورزش و پویا آغاز شد

 

پخش مستقل و سراسری شبکه های ورزش و پویا از روز سه شنبه دهم مرداد ماه

از طریق فرستنده های دوم دیجیتال آغاز شد.

 

 

پس از کش و قوسهای فراوان و چند روز بعد از شروع بازیهای المپیک لندن، سرانجام صدا و سیما به خواست بینندگان شهرستانی خود احترام گذاشت و از روز دهم مرداد ۹۱، شبکه های پویا و ورزش سیما به فرستنده های دیجیتال شهرستانها هم اضافه شد.

 

 

در طرح جدید معاونت فنی صدا و سیما ظرفیت فرستنده های دوم از هشت شبکه به ده شبکه افزایش پیدا کرد و بدین ترتیب شبکه ای از شبکه های قبلی حذف نشد. البته در فرستنده هایی که شبکه جام جم ۲ به صورت موقت به جای شبکه العالم پخش می شد، پخش این شبکه متوقف شده است.

 

قبل از این ریاست سازمان صدا و سیما اعلام کرده بود هر چند شبکه های ورزش و پویا برای بسته سوم دیجیتال تعریف شده اند، اما تا زمان نصب و راه اندازی فرستنده های سوم در شهرستانها، این شبکه ها به طور موقت از فرستنده های دیجیتال موجود در مراکز استانها پخش خواهند شد. با طرح جدیدی که اجرا شد به نظر می رسد موضوع فرستنده های سوم حداقل برای مدتی منتفی شده است.

 

ضمناً در اولین روزهای پخش ماهواره ای شبکه های ورزش و پویا از فرکانس ۱۱۸۸۱ ماهواره بدر (عربست) که صرفاً به وسیله رسیورهای اچ دی قابل دریافت است، تصاویر شبکه ورزش قطع شده است که این موضوع احتمالاً به خاطر نداشتن حق پخش "ماهواره ای" بازیهای المپیک می باشد. به همین خاطر در برخی از فرستنده های دیجیتال شهرستانها که از این طریق تصاویر شبکه ورزش سیما را دریافت می کنند، برنامه های این شبکه قابل دریافت نبوده و تصویر زیر نمایش داده می شود:

 

قطع شبکه ورزش در برخی از فرستنده های دیجیتال

 

بنا بر گزارشهای رسیده از سوی مخاطبان محترم وبلاگ استانیها، در روزهای اول سراسری شدن شبکه ورزش سیما، از بین مراکز استانها برنامه های این شبکه در شهرهای سنندج، بجنورد، بیرجند و کرمان قابل دریافت نیست. ضمن اینکه در برخی از فرستنده های دور از مراکز استان هم چنین مشکلی وجود دارد.

 

در تهران هم با خاموشی فرستنده سوم، شبکه های ورزش و پویا به فرستنده دوم منتقل شدند و برای دریافت کلیه شبکه ها در تهران و شهرستانها لازم است تا در گیرنده های دیجیتال جستجوی مجدد انجام شود.

 

پخش آزمایشی شبکه های ورزش و پویا به ترتیب از بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۰ و هشتم تیر ۱۳۹۱ آغاز شد و هر دو شبکه به طور همزمان در روز بیست و هشتم تیر ماه ۱۳۹۱ پخش رسمی برنامه های خود را آغاز کردند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |
  • شرم
  • وی جی وای ام