صدا و سیما و آب پاکی روی دست شهرستانیها...

 

در برخی فرستنده های دیجیتال شهرستانها شبکه پویانمایی (انیمیشن) جایگزین برنامه های صبحگاهی شبکه تهران شد. 

به دنبال آغاز پخش آزمایشی شبکه ورزش سیما در فرستنده دیجیتال تهران، دارندگان گیرنده های دیجیتال در شهرستانها، هر روز به امید اضافه شدن یک فرستنده جدید چندین بار فرکانس ۴۷۴ تا ۸۵۸ گیرنده هایشان را جستجو می کردند، اما نه تنها خبری از فرستنده جدید نبود، بلکه با شروع بازیهای فوتبال جام ملتهای اروپا پخش شبکه سه سیما به علت کد شدن این شبکه در ماهواره و ایراد در خطوط فیبر نوری با اختلالات زیادی در بسیاری از شهرستانها همراه شد.

این موضوع در حالی اتفاق می افتاد که پخش زنده بازیهای همزمان هم از شبکه ورزش سیما انجام می شد و شبکه سه سیما بارها و بارها این موضوع را بدون اشاره به محدود بودن پوشش شبکه ورزش به تهران زیرنویس می کرد و دارندگان گیرنده های دیجیتال در شهرستانها امیدوار بودند حداقل شبکه ورزش جایگزین یکی از شبکه های کم بیننده شود.

صدا و سیما با این وعده که شبکه ورزش به همراه هفت شبکه جدید دیگر از طریق فرستنده های سوم پخش خواهد شد، از اضافه کردن این شبکه در فرستنده های دیجیتال شهرستانها خودداری کرد. حتی وب سایت روابط عمومی این سازمان در پاسخهای عجیب و غریبی که همواره به پرسشهای مطرح شده می دهد، اعلام کرد شبکه ورزش برای امکان پخش اچ دی باید از طریق فرستنده های سوم پخش شود! این در حالی است که این شبکه فعلاً (و شاید حالا حالاها!) به صورت اس دی پخش می شود.

 

پخش شبکه پویانمایی در دیجیتال شهرستانها

 

اما به دنبال شروع ناگهانی پخش آزمایشی شبکه پویانمایی به عنوان دومین شبکه بسته سوم دیجیتال و همزمان با شایعات احتمال افتتاح رسمی و سراسری شدن شبکه ورزش همزمان با نیمه شعبان، به یکباره آب پاکی روی دست شهرستانیها ریخته شد:

 

سؤال مهم دارندگان گیرنده های دیجیتال در شهرستانها، علت انتخاب شبکه تهران برای این جایگزینی است. در حالی که شبکه های کم بیننده ای مثل العالم، Press TV و حتی شبکه های بدون بیننده ای (!) مثل "بازار" و "شما" گزینه های مناسب تری برای این جایگزینی به شمار می روند.

همچنین برای امکان پوشش بازیهای المپیک در شهرستانها قرار شده این بازیها علاوه بر شبکه ورزش از شبکه بازار هم پخش شود!!

 

 

قرار است در عید فطر هم یک شبکه جدید دیگر به اسم شبکه گردشگری راه اندازی شود. امیدواریم این شبکه جانشینی برای شبکه "شما" باشد. اما اگر این اتفاق نیفتاد، شهرستانیها در صورت جایگزینی آن با شبکه "آی فیلم" یا "نمایش" تعجب نکنند!

 

به این ترتیب به نظر می رسد شهرستانیها به این زودیها نباید منتظر فرستنده های سوم باشند، مگر اینکه این کار صدا و سیما ترفندی برای جذب اعتبار از دستگاههای استانی برای نصب و راه اندازی فرستنده های سوم در استانها باشد.

از پانزدهم تیر ماه ۹۱ در برخی فرستنده های دیجیتال شهرستانها، برنامه های صبحگاهی شبکه تهران از ساعت 08:00 صبح تا 13:00 قطع و به جای آن برنامه های شبکه جدید پویانمایی (انیمیشن) پخش خواهد شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |
  • شرم
  • وی جی وای ام