شبکه پویا 24 ساعته نمی‌شود/خرید هفت مجموعه انیمیشن خارجی
مدیر تأمین مرکز پویانمایی صبا از خرید هفت مجموعه انیمیشن خارجی برای پخش از آبان ماه خبر داد و اعلام کرد شبکه پویا 24 ساعته نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اعلام تغییرات جدول پخش پاییز شبکه پویا و ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس این شبکه ظهر امروز با حضور حسین زارعی مدیر تامین مرکز پویانمایی صبا و اهالی رسانه برگزارشد.

زارعی در این نشست یکی از رویکردهای اصلی مرکز صبا را ساخت انیمیشن با نگاه ویژه به مناسبت‌ها معرفی کرد و گفت: تلویزیون در این ایام مخاطب بیشتری دارد بنابراین با توجه به پیش رو داشتن هفته دفاع مقدس کار ویژه‌ای با نام "شجاعان" که سری اول آن تابستان از شبکه پویا روی آنتن رفت پخش خواهد شد و با وجود اینکه مخاطبان تصور می‌کنند انیمیشن‌های خارجی از تکنیک‌های پیشرفته تری برخوردارند این انیمیشن یکی از نمونه‌های بارز آثار موفق مرکز صباست.

مدیر تامین صبا ساعت پخش این انیمیشن را از هفته دفاع مقدس هر شب 21:10 اعلام کرد و افزود: ماجرای چهار خلبان هوانیروز که با رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری از کشور دفاع کرده‌اند، در "شجاعان" به تصویر کشیده می‌شود و ما تلاش کرده‌ایم از نظر تاکتیکی تصاویر دور از واقعیتی به مخاطبان نشان ندهیم و نکات آموزنده و اخلاقی و تربیتی را نیز درکار بگنجانیم.

زارعی ادامه داد: شبکه دو سیما نیز از اول مهر سری اول "شجاعان" را بازپخش می‌کند و برنامه‌ای با نام "مهربانان" نیز در 10 قسمت 10 دقیقه‌ای تولید شده که قسمت مربوط به امام صادق (ع) در شب شهادت ایشان پخش می‌شود و قسمت‌های دیگر نیز به تناوب روی آنتن خواهند رفت.

وی از انیمیشن "آقای مهربان" به عنوان یکی دیگر از آثار در نوبت پخش صبا نام برد و اظهار کرد: در شب ولادت امام رضا (ع) آقای مهربان ساعت 17 از شبکه دو پخش می‌شود و شبکه پویا نیز این اثر را در ساعت 20 روانه آنتن خواهد کرد که با تکنیک سه بعدی به تهیه کنندگی گلپایگانی و کارگردانی زرین آبادی تولید شده است.

زارعی یادآور شد: اولویت ما برای شبکه پویا انیمیشن‌های خارجی است و آثار داخلی نیز از مرکز صبا به این شبکه تزریق خواهد شد. دیگر شبکه‌ها را نیز به نحو احسن در این خصوص حمایت خواهیم کرد به شکلی که شبکه دو تا به حال کمتر از 5 یا 6 باکس انیمیشن نداشته است.

مدیر تامین صبا اعلام کرد: 26 برنامه جدید که از ابتدای سال 91 روی آنتن رفته‌اند به آرشیو سپرده شده و به مرور روی آنتن شبکه‌های مختلف قرار خواهد گرفت. ما 7 شبکه را حمایت می‌کنیم که از این میان شبکه 2 چهار عنوان برنامه از جمله "آرزوی زاغ‌ها"، "پرستاران" و "راز جنگل شفا" روی آنتن می‌رود، شبکه بازار "حسگر" را در 110 قسمت 5 دقیقه‌ای پخش می‌کند، آی فیلم "پهلوانان" را به جدول پخش خود افزوده و شبکه جام جم نیز چهار عنوان برنامه از صبا روی آنتن می‌فرستد. همچنین ما برای شبکه تهران در باکس سینمایی آن آثاری را تزریق می‌کنیم.

وی با ارائه آماری درباره پخش 30 درصدی محصولات ایرانی و دریافت روزانه 50 هزار پیامک از مخاطبان ادامه داد: ما در پخش تمامی آثار به ویژه 70 درصد آثار خارجی ویژگی‌های دین، اخلاق، امید و آگاهی را لحاظ می‌کنیم. برای مثال انیمیشن "باخانمان" درباره امید و گذر از سختی‌ها و رسیدن به روشنایی‌هاست و "پسر شجاع" مخاطب کودک را دارای اعتماد به نفس می‌کند.

زارعی اظهار کرد: شبکه پویا 2 ماه و پنج روز است آغاز به کار کرده و ما در این زمان سعی کردیم خودمان را با فرم‌های اولیه یک شبکه داخلی دیجیتال به لحاظ کنداکتور و مسائل فنی تطبیق دهیم. ما مثل شبکه‌های دیگر 6 ماه پخش آزمایشی نداشتیم و صرفا از زمان صدور حکم تاسیس شبکه تا زمان آغاز پخش آزمایشی 72 ساعت زمان داشتیم و اکنون نیز با دیگر شبکه‌ها وارد رقابت شده‌ایم. البته این موضوع درباره شبکه‌های داخلی است و ما "پرشین تون" را رقیب خود نمی‌دانیم ما دیدگاه‌هایی در زمینه پخش آثار داریم که رعایتشان می‌کنیم اما آنها صرفا می‌خواهند به هر قیمتی مخاطب جذب کند.

وی با اشاره به اعتراض برخی خانواده‌ها درباره ساعت پخش شبکه پویا یادآور شد: در تابستان فرصت بچه‌ها بیشتر است بنابراین تا ساعت 11 برنامه داشتیم اما با آغاز مهر برنامه‌هایمان از 6:30 صبح آغاز می‌شود و ساعت 10 پخش لالایی را خواهیم داشت. اولین برنامه ما "بچه‌ها مدرسه" است که در مدت زمان نیم ساعته خود با پخش آثار جذاب، نشاط لازم را برای رفتن به مدرسه در بچه‌ها ایجاد می کند و آنها را به مدرسه می‌فرستد.

مدیر تامین صبا از اعمال تغییراتی در راستای مبنای رده سنی مخاطبان خبر داد و افزود: از اول آبان ماه با تشکیل شورای کنداکتور متشکل از کارشناسان و روانشناسان رده بندی سنی را اعمال خواهیم کرد همچنین هفت عنوان مجموعه خارجی خریداری می شود و از اول آبان ماه در جدول پخش قرار خواهد گرفت که همگی محصول 2007 به بعد هستند.

زارعی تصریح کرد: یکی از هم و غم های ما این است که انیمیشن بی کیفیت روی آنتن نرود خوشبختانه آثار داخلی به تازگی تولید شده اند و اکثرا کیفیت لازم را دارند اما قدمت برخی آثار خارجی 30 تا 40 سال است و ما سعی می کنیم با اعمال اصلاحات و ارتقای صدا و تصویر آثار با کیفیت تری پخش کنیم.

وی همچنین از طراحی لگوی شبکه شبکه پویا با شروع مدارس خبر داد و اظهار کرد: مجموعه ای از نمادهای یک شبکه انیمیشن در این لگو که به زودی رونمایی می شود لحاظ شده است.

مدیر تامین صبا در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر افزایش ساعات پخش این شبکه به 24 ساعت اظهار کرد: سازمان از ما برای هشت ساعت باقیمانده طرح و ایده خواسته است با این حال این به معنای پخش برنامه در این ساعات نیست ما هفت ساعت و نیم برنامه تولید می کنیم که همین برنامه ها با چینشی متفاوت بازپخش می شوند با این حال تعداد انیمیشن ها محدود است و گر چه با افتتاح شبکه پویا این حرفه رونق پیدا کرده اما ما تصمیم به ارتقای ساعت پخش برنامه ها نخواهیم داشت.

زارعی از اعمال سانسور در برخی آثار درخواستی مردم برای پخش خبر داد و تصریح کرد: آثاری مثل بتمن که مردم درخواست فراوانی برای پخش آن داشتند در نوبت قرار گرفته ولی شاید روی آنتن نروند. هشت قسمت از انیمیشنی چون "باخانمان" نیز به علت برخی موضوعات حذف شد .

 

وی در پایان از تولید گزارش‌های دو دقیقه‌ای از مهدکودک‌ها در برنامه "بچه‌ها مدرسه" خبر داد و به ارسال چند اثر برجسته از مرکز پویانمایی صبا برای شرکت در جشنواره جام جم اشاره کرد.


تبلیغات پیامکی

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |

 

پخش مستقل و سراسری شبکه های ورزش و پویا از روز سه شنبه دهم مرداد ماه

از طریق فرستنده های دوم دیجیتال آغاز شد.

 

 

پس از کش و قوسهای فراوان و چند روز بعد از شروع بازیهای المپیک لندن، سرانجام صدا و سیما به خواست بینندگان شهرستانی خود احترام گذاشت و از روز دهم مرداد ۹۱، شبکه های پویا و ورزش سیما به فرستنده های دیجیتال شهرستانها هم اضافه شد.

 

 

در طرح جدید معاونت فنی صدا و سیما ظرفیت فرستنده های دوم از هشت شبکه به ده شبکه افزایش پیدا کرد و بدین ترتیب شبکه ای از شبکه های قبلی حذف نشد. البته در فرستنده هایی که شبکه جام جم ۲ به صورت موقت به جای شبکه العالم پخش می شد، پخش این شبکه متوقف شده است.

 

قبل از این ریاست سازمان صدا و سیما اعلام کرده بود هر چند شبکه های ورزش و پویا برای بسته سوم دیجیتال تعریف شده اند، اما تا زمان نصب و راه اندازی فرستنده های سوم در شهرستانها، این شبکه ها به طور موقت از فرستنده های دیجیتال موجود در مراکز استانها پخش خواهند شد. با طرح جدیدی که اجرا شد به نظر می رسد موضوع فرستنده های سوم حداقل برای مدتی منتفی شده است.

 

ضمناً در اولین روزهای پخش ماهواره ای شبکه های ورزش و پویا از فرکانس ۱۱۸۸۱ ماهواره بدر (عربست) که صرفاً به وسیله رسیورهای اچ دی قابل دریافت است، تصاویر شبکه ورزش قطع شده است که این موضوع احتمالاً به خاطر نداشتن حق پخش "ماهواره ای" بازیهای المپیک می باشد. به همین خاطر در برخی از فرستنده های دیجیتال شهرستانها که از این طریق تصاویر شبکه ورزش سیما را دریافت می کنند، برنامه های این شبکه قابل دریافت نبوده و تصویر زیر نمایش داده می شود:

 

قطع شبکه ورزش در برخی از فرستنده های دیجیتال

 

بنا بر گزارشهای رسیده از سوی مخاطبان محترم وبلاگ استانیها، در روزهای اول سراسری شدن شبکه ورزش سیما، از بین مراکز استانها برنامه های این شبکه در شهرهای سنندج، بجنورد، بیرجند و کرمان قابل دریافت نیست. ضمن اینکه در برخی از فرستنده های دور از مراکز استان هم چنین مشکلی وجود دارد.

 

در تهران هم با خاموشی فرستنده سوم، شبکه های ورزش و پویا به فرستنده دوم منتقل شدند و برای دریافت کلیه شبکه ها در تهران و شهرستانها لازم است تا در گیرنده های دیجیتال جستجوی مجدد انجام شود.

 

پخش آزمایشی شبکه های ورزش و پویا به ترتیب از بیست و هفتم اسفند ۱۳۹۰ و هشتم تیر ۱۳۹۱ آغاز شد و هر دو شبکه به طور همزمان در روز بیست و هشتم تیر ماه ۱۳۹۱ پخش رسمی برنامه های خود را آغاز کردند.

تبلیغات پیامکی

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |

 

پخش رسمی برنامه های شبکه های ورزش و پویانمایی (انیمیشن) سیما، از روز چهارشنبه بیست و هشتم تیر ماه ۱۳۹۱ به طور همزمان آغاز خواهد شد.

 

مراسم افتتاح رسمی این دو شبکه، صبح چهارشنبه (احتمالاْ از ساعت ۱۰:۳۰) به طور زنده از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

 

چهارشنبه: افتتاح رسمی شبکه ورزش سیما

 

پخش آزمایشی برنامه های شبکه ورزش سیما از روز بیست و هفتم اسفند ماه ۱۳۹۰ از طریق فرستنده سوم دیجیتال در تهران (کانال ۳۴، فرکانس ۵۷۸) آغاز شده و قرار است صبح روز بیست و هشتم تیر ماه با حضور رییس جمهور و برخی دیگر از اعضای هیأت دولت رسماً افتتاح شود.

 

شایان ذکر است در حال حاضر شبکه ورزش سیما فقط در تهران و از طریق سیستم دیجیتال قابل دریافت بوده و از طریق ماهواره هم پخش نمی شود.

 

درباره پخش سراسری شبکه ورزش سیما بعد از افتتاح رسمی هنوز خبر جدیدی منتشر نشده، اما بعد از بروز اختلالات اخیر در سیستم دیجیتال کشور، امیدی برای جایگزینی این شبکه با یکی از شبکه های کم بیننده فرستنده های دیجیتال در شهرستانها به وجود آمده است؛ کاری که سازمان صدا و سیما در زمان اوج هیجان فوتبال و پخش بازیهای همزمان جام ملتهای اروپا از شبکه ورزش سیما در بهار ۹۱ و علی رغم درخواستهای فراوان از سوی شهرستانیها انجام نداد.

 

گفتنی است روز چهارشنبه همزمان با شبکه ورزش سیما، پخش رسمی برنامه های شبکه جدید پویانمایی (انیمیشن) هم آغاز خواهد شد. برنامه های شبکه پویا در تهران روزانه از ساعت 08:00 تا 24:00 از طریق فرستنده سوم و در برخی فرستنده های شهرستانها از ساعت 08:00 تا 13:30 بر روی کانال شبکه تهران قابل دریافت است.

 

چهارشنبه: افتتاح رسمی شبکه پویا

تبلیغات پیامکی

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |

 

در برخی فرستنده های دیجیتال شهرستانها شبکه پویانمایی (انیمیشن) جایگزین برنامه های صبحگاهی شبکه تهران شد. 

به دنبال آغاز پخش آزمایشی شبکه ورزش سیما در فرستنده دیجیتال تهران، دارندگان گیرنده های دیجیتال در شهرستانها، هر روز به امید اضافه شدن یک فرستنده جدید چندین بار فرکانس ۴۷۴ تا ۸۵۸ گیرنده هایشان را جستجو می کردند، اما نه تنها خبری از فرستنده جدید نبود، بلکه با شروع بازیهای فوتبال جام ملتهای اروپا پخش شبکه سه سیما به علت کد شدن این شبکه در ماهواره و ایراد در خطوط فیبر نوری با اختلالات زیادی در بسیاری از شهرستانها همراه شد.

این موضوع در حالی اتفاق می افتاد که پخش زنده بازیهای همزمان هم از شبکه ورزش سیما انجام می شد و شبکه سه سیما بارها و بارها این موضوع را بدون اشاره به محدود بودن پوشش شبکه ورزش به تهران زیرنویس می کرد و دارندگان گیرنده های دیجیتال در شهرستانها امیدوار بودند حداقل شبکه ورزش جایگزین یکی از شبکه های کم بیننده شود.

صدا و سیما با این وعده که شبکه ورزش به همراه هفت شبکه جدید دیگر از طریق فرستنده های سوم پخش خواهد شد، از اضافه کردن این شبکه در فرستنده های دیجیتال شهرستانها خودداری کرد. حتی وب سایت روابط عمومی این سازمان در پاسخهای عجیب و غریبی که همواره به پرسشهای مطرح شده می دهد، اعلام کرد شبکه ورزش برای امکان پخش اچ دی باید از طریق فرستنده های سوم پخش شود! این در حالی است که این شبکه فعلاً (و شاید حالا حالاها!) به صورت اس دی پخش می شود.

 

پخش شبکه پویانمایی در دیجیتال شهرستانها

 

اما به دنبال شروع ناگهانی پخش آزمایشی شبکه پویانمایی به عنوان دومین شبکه بسته سوم دیجیتال و همزمان با شایعات احتمال افتتاح رسمی و سراسری شدن شبکه ورزش همزمان با نیمه شعبان، به یکباره آب پاکی روی دست شهرستانیها ریخته شد:

 

سؤال مهم دارندگان گیرنده های دیجیتال در شهرستانها، علت انتخاب شبکه تهران برای این جایگزینی است. در حالی که شبکه های کم بیننده ای مثل العالم، Press TV و حتی شبکه های بدون بیننده ای (!) مثل "بازار" و "شما" گزینه های مناسب تری برای این جایگزینی به شمار می روند.

همچنین برای امکان پوشش بازیهای المپیک در شهرستانها قرار شده این بازیها علاوه بر شبکه ورزش از شبکه بازار هم پخش شود!!

 

 

قرار است در عید فطر هم یک شبکه جدید دیگر به اسم شبکه گردشگری راه اندازی شود. امیدواریم این شبکه جانشینی برای شبکه "شما" باشد. اما اگر این اتفاق نیفتاد، شهرستانیها در صورت جایگزینی آن با شبکه "آی فیلم" یا "نمایش" تعجب نکنند!

 

به این ترتیب به نظر می رسد شهرستانیها به این زودیها نباید منتظر فرستنده های سوم باشند، مگر اینکه این کار صدا و سیما ترفندی برای جذب اعتبار از دستگاههای استانی برای نصب و راه اندازی فرستنده های سوم در استانها باشد.

از پانزدهم تیر ماه ۹۱ در برخی فرستنده های دیجیتال شهرستانها، برنامه های صبحگاهی شبکه تهران از ساعت 08:00 صبح تا 13:00 قطع و به جای آن برنامه های شبکه جدید پویانمایی (انیمیشن) پخش خواهد شد.

 

تبلیغات پیامکی

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |

 

نام دومین شبکه از بسته سوم هشت شبکه ای دیجیتال مشخص شد.

 

بامداد پنجشنبه هشتم تیر ماه ۱۳۹۱ شبکه پویانمایی (انیمیشن) به عنوان دومین شبکه از بسته سوم دیجیتال به فرستنده سوم تهران اضافه شد. از روز دوشنبه دوازدهم تیر ماه، پخش آزمایشی برنامه های این شبکه آغاز شد. زمان پخش آزمایشی برنامه های شبکه پویانمایی هر روز از ساعت ۰۸:۰۰ بامداد تا ساعت ۲۴:۰۰ می باشد.

  

فرستنده سوم تهران واقع در ایستگاه الوند از روز بیست و هفتم اسفند ماه ۱۳۹۰ بر روی کانال 34 (فرکانس 578 مگاهرتز) قابل دریافت می باشد. در حال حاضر علاوه بر شبکه پویانمایی، برنامه های شبکه ورزش سیما هم به صورت آزمایشی از طریق این فرستنده پخش می شود.

 

گزارشهای رسیده حاکی است همزمان با اضافه شدن شبکه پویانمایی به فرستنده سوم تهران، کیفیت دریافت این فرستنده در نقاط مختلف تهران بهبود پیدا کرده است.

گفتنی است در حال حاضر شبکه های ورزش و پویانمایی سیما تنها در تهران قابل دریافت بوده و هنوز خبر موثقی درباره تاریخ افتتاح رسمی یا سراسری شدن این دو شبکه منتشر نشده است.

تبلیغات پیامکی

تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : مدیر وبلاگ |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد
  • شرم
  • وی جی وای ام